2009. október 26., hétfő

Nemszoba nemtiszta

Nagyon meg voltam lepődve, mikor Lola beköltözött hozzánk, és napok teltek el úgy, hogy sehol nem volt pisi, vagy kaki a lakásban. Egyszerűen nem hittem, hogy ez megtörténhet... Hogy megúszhatom csak úgy, tisztán a beszokást.
Mostanára rájöttem, hogy tényleg nem. Ilyen velem nem történhet. Az első egy- két véletlen csurrantás megtanította Lolával, hogy tulajdonképpen az ilyen balesetekből semmilyen különösebb problémája nem származik. Na, jó, a "vezér" pofázik kicsit, mutogatja a tócsát, de olyankor elég hátracsapott füllel elosonni, amíg a csaj lehiggad, és a fókával eltakarítja a cuccot. Így hát az idő előre haladtával fokozatosan  "meghódította", bevette a lakás különböző zugait.
Próbálom figyelni, vajon jelez-e, mikor készül valami szutykolásra. Néha azt gondolom, hátha csak én nem látom, mikor ki akar menni. Hogyan viselkedik ürítés előtt közvetlenül? Olykor mintha látnék valamit. Ha nagyon szeretném belemagyarázni, akkor azt mondom, jelez, hisz őrjöngve futkos, trappog... Éppen úgy, mint mikor kicsattan a jókedvtől.
Ilyenkor vagy fegyelmezni próbálom, vagy tényleg kiviszem, csakhogy tízből ötször ürítés helyett a macska nyakában landol (Az milyen már! Cilu a bejáratnál gubbaszt félkómás szundikálással, ajtó ki, Lola, mint a torpedó, ráugrik a hátára, felborítja, és torkon ragadja.). Ilyenkor nincs pisi, nincs kaki, csak én didergek teljesen feleslegesen a lépcsőn. Ha mindez reggel történik, az külön dob egyet a történeten, ugyanis ilyenkor jobbára hálóingben leledzek. A szomszédok természetesen nem látják a kutyát, csak engem...
(- Szerinted mit csinál ez a nő itt félig meztelenül hajnalban?
 - Hát, én nem tudom... Egy ideje folyton ezt csinálja. Lehet, az ura kizárta...
 - Na, ja. Mondasz valamit. Nem lennék meglepve /sokatmondó odanézés/...)
Szóval állok ott, mint a hülye, és próbálok meggyőző lenni: Lola, pisi! Pisipisi!... Ereszd már ki, az isten áldjon meg!
Vagy igen, vagy nem. Később felmegyünk, és reménykedünk, hogy néhány órán belül nem fogunk belelépni valami sütibe. Ha meg igen, akkor kezdődik elölről a fókázás, dorgálás, fülbehúzás.

Várom a Nagy Áttörést. Azt, mikor majd - éppen úgy, mint valaha élt Fruzsi kutyám (akinek a történetét még bizonyosan megírom egyszer) - Lol' megáll az ajtó előtt, pörög néhányat, én pedig tudván tudom majd, hogy itt az idő, menni kell. Addig meg? Addig élünk egy összkomfortos budi közepén, ahol nekem (!) a Nemháziasszonyok Nemgyöngyének kell egy plusz személy után (is) takarítani.

Ps:
Jellemző beszélgetés Zstal:
- Látod, Lola a legrendesebb "gyerekünk". Ő nem dumál vissza, nem kamaszkodik, nem veri össze a tesóit...
- Nem. Ő csak behugyozik.

3 megjegyzés:

Morgó malac írta...

Jómagam (ember vagy mi a fene?)létemre, kb 3 óránként kell kisebb dologért kimennem, éjjel van ugy hogy 3szor is. Felébredek hogy kell, majd mondogatom magamnak hogy nem is kell "annyira", de visszaaludni nem birok mig el nem végzem.Lol' nem is ember nem is felnött- még megengedett a bepisilése.Főleg,hogy nem én takarítok nálatok!

a mesélő írta...

Hahó! próbálkozzatok a kutyapelussal és a helyhez szoktató cseppekkel, mostanság ez a menő, bár én a 3 óránkénti szaladgálás, és az ébredés utáni, evés-ivás utáni kirohanás híve vagyok.
Kitartás :) - csaknemcsodakutya, csaknemcsodakutya :) Már majdnem elhittem!

Angéla írta...

Gabi: Éjjel??? Micsoda sanyarúság! Ha én egyszer felébredek, onnét nincs alvás, úgyhogy nekem ez a vég lenne.

Banyuc: Olvastam ezekről a cuccokról, de nemcsak jót. Ha tudatosan beszoktatnám, az sem lenne jó, szerintem. Szokja meg, hogy az effélének kint a helye. Reméljük, mielőbb véget ér- addig marad a futkosás.

Related Posts with Thumbnails